Amendă de 10.000 lei pentru un important hotelier din Năvodari anulată în Instanță
Dorim să împărtășim cu voi faptul că AAD Lawyers a obținut anularea în instanță a unui proces-verbal de contravenție prin care clientul nostru, un important hotelier din Năvodari care are în folosință o porțiune de plajă închiriată de la Administrația Bazinală de Apă Dobrogea Litoral, fusese amendat cu 10.000 lei de Garda de Mediu pentru presupusa nerespectare a obligației de igienizare a suprafeței de plajă utilizate.
Este de menționat faptul că societatea în discuție curăță cu regularitate gunoaiele depozitate pe plajă de către turiștii indisciplinați, însă la momentul controlului, comisarii Gărzii de Mediu au identificat o mică cantitate de deșeuri abandonate de turiști lângă parapetul care delimitează zona de nisip de zona de promenadă aflată în administrarea Primăriei Orașului Năvodari.
În urma unei expertize topografice dispuse de Tribunalul Constanța, s-a stabilit faptul că porțiunea de plajă de lângă parapetul promenadei este a Primăriei orașului Năvodari, care deține în proprietate o suprafață de plajă de cca. 2 metri liniari lățime, dispusă de-a lungul parapetului promenadei și care este rezervată rețelelor de utilități (iluminat public, canalizare, apă potabilă).
Din aceste motive, instanța a concluzionat că prezumția de veridicitate și autenticitate a procesului-verbal de contravenție a fost răsturnată, în realitate hotelierul neputând fi responsabil de curățarea respectivului sector, câtă vreme nu avea în folosință acea porțiune de plajă. Soluția definitivă din apel pronunțată de Tribunalului Constanța este îmbucurătoare, în contextul în care în primă instanță Judecătoria Constanța nu a ținut cont de criticile noastre legate de proprietarul porțiunii de plajă afectate. Cu toate acestea, instanța de apel a dat dovadă de rol activ, dând eficiență acestui principiu și urmărind aflarea adevărului în cauză.
În încheiere, precizăm că, deși nu îi incumbă obligația de a igieniza respectiva suprafață, hotelierul în discuție realizează în continuare și benevol acest serviciu, la intervale regulate de timp, întrucât siguranța și confortul turiștilor sunt valori fundamentale pe care acesta le prețuiește.
În acest context, ne mândrim să fim alături de clienți cu care împărtășim valori comune și care, prin muncă și determinare, contribuie la dezvoltarea armonioasă a industriei turismului în România, însă nu se lasă intimidați nici de autoritățile publice, care deseori aplică sancțiuni abuzive, dintr-un exces de zel, iar nu din considerație pentru binele cetățenilor.